همشهری نت

خبرهای اینترنتی را اینجا بخوانید

همشهری نت

خبرهای اینترنتی را اینجا بخوانید

طرح های ابتکاری با خودکار

همان طور که قبلا هم اشاره ای کرده ایم برای ایجاد خلاقیت نیازی به امکانات خاص یا محیط خاص وجود ندارد و در همین محیط و امکاناتی که وجود دارد می توان کارهای خلاقانه جالبی کرد. 

تنها کاری که باید بکنید ذهن خودتان را بکار انداخته و با ساده ترین چیزها کارهای خلاقانه جالبی انجام دهید.

در این پست تونیو نیز در نظر داریم  طرح های ابتکاری از خودکار را به شما نشان دهیم تا بتوانید درک درستی از این موضوع داشته باشید. 

پاک سازی زباله های فضا به کمک سفینه فضایی

spacedebris_narenji_ir.jpg

تا کنون کلمه زباله های فضایی را شنیده بودید!؟ فضای اطراف کره زمین در حال پر شدن از اجسام و ماهواره هایی است که ماموریت خود را انجام داده اند و قصد بازگشت به کره زمین را هم ندارند. وجود این اجسام بلااستفاده در فضا کار را برای ماهواره هایی که به منظور انجام هدفی معین قصد سفر به فضا را دارند، سخت خواهد کرد.

 

این نکته باعث شد تا مهندسین آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا DARPA به فکر ارائه راه حلی برای برگرداندن این اجسام به کره زمین بیافتند. بنابراین سفینه فضایی EDDE با داشتن 200 عدد تور از سوی این کمپانی عازم فضا خواهد شد تا زباله های فضایی را شکار کند.

 

برنامه این شرکت آن است که بعد از جمع آوری این اجسام، آنها را مورد بازیافت قرار داده و از مواد آنها برای ساخت مجدد ایستگاه های فضایی و ماهواره ها استفاده کند یا اینکه آنها را به سمت اقیانوس آرام بفرستد تا بدون خطر با زمین برخورد کنند.

 

این پروژه با عنوان پاک سازی فضا در حال بررسی است و در صورت دقیق بودن محاسبات و نتایج این سفر در سال 2013 صورت می پذیرد. قرار است در این طرح با ارسال 12 سفینه از نوع EDDE تا پایان سال 2017 به جمع آوری 2465 جسم فضایی از کار افتاده بپردازند. زباله های بشر حتی دست از سر فضا هم بر نمی دارد و حالا وقت اش رسیده که برنامه جمع آوری انها هم آغاز شود.

دوربین جدید نیکون پروژکتور جیبی شما هم خواهد بود


S1100pj_GR_front34r_lo.jpg

‏ به یاد دارید سال گذشته نیکون ‏ دوربین - پروژکتور ‏ خودش را معرفی کرد؟ حالا نسخه جدید این دوربین توسط نیکون ارایه شده است. مدل جدید واقعا وسوسه انگیز است. چرا که از هر نظر به آن نگاه کنیم پیشرفت های مهمی کرده است. ‏ 
‏ 
سایز آن کوچک تر شده است و ارزان تر است. در مدل قبلی می توانستید تنها عکس هایی که گرفته اید را با پروژکتور دوربین روی سطوح مختلف پخش کنید. حالا ببینیم که مشخصات مدل جدید که S1100pj نام دارد چیست. ‏ 
‏ 
مدل جدید ۱۴ مگاپیکسلی است و نمایشگر آن هم بزرگتر شده و حالا ۳ اینچی است. بیشتر کنترل ها به صورت لمسی انجام می شود و ISO دوربین به ۶۴۰۰ رسیده است. قدرت زوم اپتیکال ۵ برابر شده و می تواند با کیفیت 720p ویدیو ضبط کند. ‏ 
‏ 
سراغ پروژکتور دوربین می رویم. روشنایی آن بیشتر شده و از ۱۰ لومن به ۱۴ لومن ارتقا یافته است. اما این بزرگترین تغییر محسوب میشود: در مدل جدید می توانید دوربین را به کامپیوتر ویندوز یا مک وصل کنید و از پروژکتور آن به عنوان یک پروژکتور برای کامپیوتر استفاده کنید. این یک کار عالی است چون داشتن چنین دوربینی باعث می شود که ابزار پرزنت کردن و عکاسی را با هم داشته باشید. ‏ 
‏ 
این دوربین از ماه سپتامبر در رنگ های متنوع و با قیمت ۳۵۰ دلار به بازار ارایه می شود. ‏